Actualizat: Marți, 30 Aprilie 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Reuniunea Grupului operativ EUROSAI privind auditul fondurilor alocate pentru combaterea efectelor calamităţilor naturale sau a dezastrelor

  • 22.03.2011
  • 865
În zilele de 22-23 martie 2011, Curtea de Conturi a Federației Ruse organizează la Moscova reuniunea ordinară a experților Grupului operativ EUROSAI privind auditul fondurilor alocate pentru combaterea efectelor calamităţilor naturale sau a dezastrelor.  Curtea de Conturi a Republicii Moldova este reprezentată  la acest eveniment de dl Victor Munteanu, director-adjunct al Departamentului de audit I, expert al Grupului operativ. 
Grupul operativ EUROSAI privind auditul fondurilor alocate pentru combaterea efectelor calamităţilor naturale sau a dezastrelor a fost creat la 5 iunie 2008 prin Rezoluţia Congresului VII EUROSAI de la Cracovia, Polonia. Grupul operativ este constituit din 17 ISA (Armenia, Azerbaidjan, Belgia, Belarus, Bulgaria, Kazahstan, Lituania, Moldova, Polonia, Federația Rusă, Ungaria, Curtea de Conturi Europeană). Preşedinte al Grupului a fost ales  președintele Curții de Conturi a Ucrainei.
Precursor al Grupului operativ a  fost un subgrup special privind auditul dezastrelor și deșeurilor radioactive,  care a activat în anii 2006-2008 în cadrul Grupului de lucru EUROSAI privind auditul mediului.
Misiunea Grupului operativ este de a coordona şi de a consolida eforturile depuse de ISA europene în direcţia de sensibilizare a dezastrelor şi de a ajuta guvernele în dezvoltarea unor instrumente eficiente şi eficace pentru a preveni şi elimina consecinţele acestora.
În scopul punerii în aplicare a misiunii, Grupul operativ a stabilit următoarele obiective strategice:
1.    Investigarea aspectelor ce țin de prevenirea dezastrelor, de auditele fondurilor alocate în aceste scopuri, precum şi de promovarea unor audite în paralel sau coordonate ale  ISA din Europa.
2.    Dezvoltarea unor metodologii care să contribuie la dezvoltarea instituţională a ISA privind auditul fondurilor alocate pentru prevenirea şi în caz de catastrofe.
3.    Stabilirea unor  noi contacte între ISA prin participarea la Grupul operativ  EUROSAI, precum și prin organizarea schimbului de informaţii între ISA europene.
4.    Dezvoltarea unei abordări comune şi coordonarea cu grupurile de lucru INTOSAI şi EUROSAI, precum şi alte organizaţii internaţionale.

În cadrul ședinței plenare discuțiile se vor axa pe  auditul utilizării mijloacelor bugetare alocate pentru prevenirea și lichidarea consecințelor catastrofelor. De asemenea,  vor fi adoptate Recomandările privind efectuarea auditului mijloacelor alocate  în acest scop și Glosarul de termeni.
reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY