Președintele Curții de Conturi a Republicii Franceze Didier MIGAUD a remis la 7 februarie a.c. Raportul anual 2012 Președintelui Republicii Franceze. Raportul monitorizează recomandările făcute în fiecare an de către Curtea de Conturi cu privire la gestionarea administrațiilor şi instituţiilor publice. Şeful statului a remarcat în acest context priorităţile de acţiune ale Guvernului privind consolidarea fiscală şi de modernizare a serviciului public.
Miercuri, 8 februarie 2012, Curtea de Conturi franceză a lansat în Raportul său anual 2012 un apel la un efort sporit pentru susținerea angajamentului Franței de a redresa finanțele sale, adresat Guvernului al cărui mandat expiră și celui care va fi numit în primăvara anului 2012 după alegerile prezidențiale.
D. Migaud a relevat că publicarea raportului constituie un moment important pentru Curtea de Conturi, care este o publicație istorică și emblematică a Curții și transpune în viață misiunea constituțională cea mai semnificativă de a informa cetățenii.
Ediția 2012 a raportului public anual reprezintă 44 de contribuții, care reflectă domeniul vast de audit al Curții de Conturi și al camerelor regionale și teritoriale de conturi, la care au muncit peste cincizeci de magistrați, raportori externi și experți ai Curții de Conturi și circa cincizeci de magistrați ai camerelor regionale și teritoriale de conturi.
Curtea de Conturi va prezenta un raport complet de audit al finanțelor publice în luna iunie, a doua zi după alegerile legislative în raportul său care va fi prezentat Parlamentului despre situația și perspectivele finanțelor publice.
În raportul său Curtea a pledat, în special, pentru reducerea drastică a cheltuielilor publice și înlăturarea lacunelor fiscale, considerînd că noile măsuri anti-deficit vor fi necesare în acest an. Pentru a reveni la echilibrul bugetar, " este necesar de a depune un mare efort în anii 2013-2014", a menționat Președintele Didier Migaud, dezvăluind în fața presei raportul de 1600 de pagini.
Pentru a contribui la redresarea situației, Curtea de Conturi recomandă, pe parcursul a mai multor ani, reducerea cheltuielilor fiscale.
Totodată, Președintele D. Migaud a remarcat că subiectele pentru munca de audit nu sunt selectate la întîmplare, ele sunt programate în funcție de riscurile evaluate în gestiunea diferitor administrații publice, precum și în funcție de preocupările cetățenilor.
http://www.ccomptes.fr/fr/CC/documents/Syntheses/Synthese_rapport_public_annuel_2012.pdf
Serviciul relații internaționale " Lidia Tomozei