La şedinţă au participat preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale şi vicepreşedintele, directorul Direcţiei generale evidenţa contribuabililor, directorul Direcţiei generale finanţe şi asigurări sociale (contabil-şef), viceministrul finanţelor, viceministrul protecţiei sociale, familiei şi copilului, şeful-adjunct al Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, directorii Firmei de producţie şi comerţ „Alexandra UM” S.R.L. şi S.R.L. „Casa-Construct”.
S-au consemnat următoarele neregularităţi şi probleme:
- CNAS nu ţine evidenţa separată a încasărilor provenite din plăţile de la titularii de patentă de întreprinzător;
- în Clasificaţia bugetară a veniturilor BASS nu este prevăzută atribuirea separată a contribuţiilor de asigurări sociale la tariful de 20% la fondul de remunerare a muncii şi altor recompense;
- în Raportul privind executarea bugetului asigurărilor sociale de stat mijloacele transferate pentru efectuarea plăţilor beneficiarilor sînt reflectate în sumă totală, ceea ce nu dă posibilitate de a se exprima opinia asupra corectitudinii cheltuielilor pe tipuri de plăţi;
- nerealizarea recomandărilor Curţii de Conturi de îmbunătăţire a managementului cheltuielilor la mijloacele transferate pentru plată beneficiarilor este caracterizată prin dezvoltarea continuă şi definitivarea acţiunilor concomitent cu etapele de implementare a sistemului informaţional integrat.
Curtea de Conturi a înaintat următoarele cerinţe şi recomandări:
- examinarea rezultatelor controlului şi întreprinderea acţiunilor în vederea lichidării neajunsurilor constatate;
- asigurarea în continuare a unei administrări şi gestionări mai bune a sistemului public de asigurări sociale;
- îmbunătăţirea managementului cheltuielilor la mijloacele transferate pentru plată beneficiarilor;
- inventarierea datoriilor creditoare în sumă de 22,1 mii lei, cu precizarea termenelor de formare;
- monitorizarea executării clauzelor contractelor de achiziţii publice, inclusiv a respectării termenelor de executare a lucrărilor de reparaţie capitală;
- înregistrarea imobilelor din proprietate la oficiile cadastrale teritoriale;
- orientarea activităţii de audit intern spre dezvoltarea şi promovarea celor mai eficiente măsuri pentru evaluarea controlului intern;
- asigurarea, de comun acord cu MF şi IFPS, a uniformităţii reflectării datelor privind restanţele plăţilor faţă de BASS în rapoartele întocmite şi prezentate.