Actualizat: Vineri, 19 Aprilie 2024
Curtea de Conturi a Republicii Moldova
RO RU EN

Hotărârea nr. 21 din 3 iunie 2021 cu privire la Raportul auditului asupra rapoartelor financiare consolidate ale Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene încheiate la 31 decembrie 202

Nr. 21 din 03.06.2021
Prima | RAPOARTE DE AUDIT
Misiunea de audit public extern a fost realizată conform Programelor activității de audit ale Curții de Conturi pe anii 2020 și 20211, având drept scop oferirea unei asigurări rezonabile cu privire la faptul că rapoartele financiare consolidate ale Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene încheiate la 31 decembrie 2020 nu conțin, în ansamblul lor, denaturări semnificative cauzate de fraude sau erori, precum și emiterea unei opinii.
Auditul public extern s-a desfășurat în conformitate cu Standardele Internaționale ale Instituțiilor Supreme de Audit aplicate de Curtea de Conturi2.

1 Hotărârile Curții de Conturi nr.77 din 27.12.2019 „Privind aprobarea Programului activității de audit a Curții de Conturi pe anul 2020” și nr.62 din 10.12.2020 „Privind aprobarea Programului activității de audit a Curții de Conturi pe anul 2021” (cu modificările și completările ulterioare).
2 Hotărârea Curții de Conturi nr.2 din 24.01.2020 „Cu privire la Cadrul Declarațiilor Profesionale ale INTOSAI”.
Recomandarea: 2.4. pentru luare de atitudine și asigurarea organizării și ținerii evidenței contabile potrivit cadrului de raportare

Autoritatea:Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene

Termen implementare: 18.12.2021
Data implementării: 25.03.2022
Răspunsul autorității:
Pe parcursul prezentării rapoartelor financiare anuale de către MDOC este verificată corespunderea datelor raportate cu informația din sistemul informațional contabil. Conform circularelor nr. nr. DMI/BF/513.1/7385 și DMI/BF/513.1/7386. Din 20.08.2020 a fost solicitat înlăturarea divergențelor.(Din motivul rotației o dată la 3 ani a contabilului-șef în MDOC, procesul de ținere a evidenței contabile în sistemul automatizat implică o monitorizare permanentă). 267-22_MAEIE.pdf

Recomandarea: 2.5. pentru exercitarea controlului privind respectarea regimului juridic al conflictelor de interese, incompatibilităților, restricțiilor și limitărilor

Autoritatea:Autoritatea Națională de Integritate

Termen implementare: 18.12.2021
Data implementării: 30.03.2022
Răspunsul autorității:
Scris.ANI nr.04-14/3592 din 05.07.2021: Potrivit art. 2 alin. (1) si art. 5 din Legea nr. 132 din 17.06.2016 cu privire la Autoritatea Națională de Integritate, Autoritatea Națională de Integritate este о autoritate publică independentă față de alte organizații publice, față de alte persoane juridice de drept public sau privat. Autoritatea asigură integritatea in exercitarea funcției publice sau funcției de delimitate publică si prevenirea corupției prin realizarea controlului averii si al intereselor personale si privind respectarea regimului juridic al conflictelor de interese, al incompatibilităților, restricțiilor si limitărilor.
În conformitate cu art. 28 alin. (1) si art. 29 din Legea nr. 132 din 17.06.2016 cu privire la Autoritatea Națională de Integritate, Autoritatea efectuează controale din oficiu ori la sesizarea unor persoane fizice sau juridice, sesizarea formulata de о persoana fizica sau juridica de drept public sau de drept privat trebuie sa întrunească condițiile de forma si conținut stabilite de Codul administrativ.
Potrivit prevederilor legale, controlul poate fi inițiat/realizat doar in privința subiecților declarării averii si intereselor personale. Conform art. 3 alin. (1) din Legea nr. 133 din 17.06.2016 privind declararea averii si intereselor personale, subiecți ai declarării averii si a intereselor personale sunt:
a) persoanele care dețin funcțiile de demnitate publica prevăzute in anexa la Legea nr. 199 din 16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcției de demnitate publica;
b) membrii Consiliului de observatori al instituției publice naționale a audiovizualului Compania „Teleradio-Moldova”, Compania Teleradio- Gagauzia; consilierii consiliilor sătești (comunale), orășenești (municipale), raionale; deputați Adunării Populare a unității teritoriale autonome Găgăuzia;
c) membrii Consiliului Superior al Magistraturii §i ai Consiliului Superior al Procurorilor din rândul profesorilor, precum si membrii organelor care funcționează in subordinea Consiliului Superior al Magistraturii si a Consiliului Superior al Procurorilor;
d) membrii nepermanenți ai Comisiei Electorale Centrale;
e) conducătorii organizațiilor publice și adjuncții acestora;
e1) membrii Consiliului de supraveghere, ai Comitetului executiv si angajații Băncii Naționale a Moldovei, membrii si angajații Comisiei Naționale a Pieței Financiare, cu excepția angajaților care desfășoară activități auxiliare - de secretariat, de protocol, administrative, tehnice;
f) personalul din cabinetele persoanelor cu funcții de demnitate publica;
g) funcționarii publici, inclusiv cei cu statut special;
h) membrii Consiliului de Integritate;
i) membrii colegiilor/comisiilor de admitere in profesie, de evaluare, disciplinare si/sau de etica a profesiilor conexe justiției.
În rezultatul verificării corespunderii conținutului petiției cu cerințele stabilite de Codul administrativ al RM s-a constatat ca obiectul nu a fost expus clar și amănunțit, nu s-a indicat numele, prenumele, funcția subiecților declarării care eventual ar fi încălcat regimul juridic al conflictelor de interese, al incompatibilităților, restricțiilor si limitărilor. Motivarea petiției sub aspectul eventualelor încălcări al căror control tine de competenta Autorității Naționale de Integritate este insuficienta sau chiar lipsește in totalitate.
In situația in care Autoritatea Națională de Integritate realizează controlul in privința subiecților declarării, indicarea numelui, prenumelui si a funcției subiectului este о condiție obligatorie pentru examinarea unei petiții. Aceasta condiționalitate permite stabilirea competentei instituționale si identificarea persoanei in sistemul e- Integritate in vederea repartizării aleatorii a petiției spre verificare prealabila, ori in cazul in care subiectul indicat in petiție nu deține calitatea de subiect al declarării, Autoritatea nu este in drept de a verifica respectarea de către acesta a regimului juridic de declarare a averii si intereselor personale, a regimului juridic al conflictelor de interese, al incompatibilităților, restricțiilor si limitărilor.
Prin urmare, ținând cont de faptul ca petiția nu corespunde cerințelor prevăzute la art. 75 alin. (1) lit. d) din Codul administrativ al RM, se oferă un termen de 7 zile lucrătoare pentru înlăturarea neajunsurilor. În situația in care nu se înlătura neajunsurile in termenul acordat, petiția nu se examinează.


Completare 18.05.2022
Scris.MAEIE nr.AI 016.3/3602 din 30.03.2022: Prin scrisoarea ANI nr.04-14/3592 din 05.07.2021(Oficial plasată pe pag WEB CCRM), Autoritatea efectuează controale din oficiu ori la sesizarea unor persoane fizice sau juridice, sesizarea formulata de o persoana fizica sau juridica de drept public sau de drept privat trebuie să intruneasca condițiile de forma și conținut stabilite de Codul administrativ. Constatarea din raport nu a fost examinată. Prin urmare, ținând cont de faptul că petiția nu corespunde cerințelor prevăzute la 1rt.75 alin(1) lit.d) din Codul administrativ al RM, se oferă un termen de 7 zile lucrătoare pentru înlăturarea neajunsurilor. În situația în cae nu se înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează. RO_8180_487-21_ANI.pdf 267-22_MAEIE.pdf

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY